دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

فرق بین فرش ها

درباره فرش

فرش ها، به ویژه فرش های طرح دار می توانند برای مردم معنای عمیقی داشته باشند. از سجاده های نماز، پیچیده بافته شده اما با ایرادات عمدی برای نشان دادن خطاپذیری انسان ها، تا گلیم های تخت بافته ای که به معنای واقعی کلمه داستان زندگی در آنها بافته شده است.

اما داستان‌های مدرن‌تری وجود دارد - و برخی ممکن است بگویند بی‌اهمیت‌تر - درباره اینکه فرش‌ها چگونه تخیل مردم را به خود جلب کرده‌اند. در اینجا سه ​​داستان از این قبیل برای لذت بردن شما وجود دارد ...
قالیشویی در شهریار
فرودگاه بین المللی پورتلند

شهر پورتلند، اورگان اولین ساختمان‌های فرودگاه فعلی خود را در سال 1940 دریافت کرد - سپس به عنوان یک فرودگاه فوق‌العاده نام‌گذاری شد. در دهه‌های گذشته ترافیک بیشتری را به خود اختصاص داد - سال گذشته بیش از 19 میلیون مسافر از درهای خود عبور کردند.

چندین بار بازسازی شده است و در اوایل دهه 1990 فرش جدیدی پیدا کرد. در ابتدا برای کاهش سطح سر و صدا نصب شده بود (صدای هزاران مسافر که در یک فضای بزرگ روی زمین سخت راه می‌روند، ظاهراً آزاردهنده می‌شد) این الگو به یک ویژگی کلیدی تبدیل شد.

طراحی شده توسط Laura Hill و Jon Schleuning از SRG Partnership Inc. - مسئول ده ها پروژه دیدنی از جمله پردیس دانشگاه سیاتل و گالری فضایی در موزه پرواز - تصویری تلطیف شده از باندهای متقاطع شمالی و جنوبی بود که از باند مشاهده می شود. برج مراقبت. برخلاف رنگ‌های خاکی‌تر فرش‌های فرودگاهی در دهه 1980، این رنگ سبز آبی یا سبز روشن بود.

و برای چند سال، درست مثل هر فرش تجاری دیگر بود.

بیشتر مردم، جدای از وسواس‌های طراحی، احتمالاً متوجه آنچه زیر پایشان است نمی‌شوند. این معمولاً همه جا اتفاق می افتد - بدون فرش، مانند رنگ و مبلمان، یک فضا ناقص به نظر می رسد، اما وقتی در جای خود قرار می گیرد توجه زیادی به آن نمی شود.

و این مورد در مورد فرش PDX تا اوایل دهه 2000 بود - به نظر می‌رسد نیروهای مشترک رسانه‌های اجتماعی و دوربین‌های گوشی‌های هوشمند کلید جایگاه فرقه فرش بوده‌اند، همانطور که در بسیاری از گرایش‌های مدرن بوده‌اند.
قالیشویی در سلطان اباد بهارستان
این کار از آنجا شروع شد که مردم شروع به گرفتن «سلفی با پا» روی فرش متمایز به عنوان یک خلاصه تصویری برای بازدید یا - اغلب - بازگشت به خانه به پورتلند کردند. این فرش به زودی با پورتلند به معنای کلی‌تر مرتبط شد و پورتلندی‌ها - که به خاطر حساسیت‌های عجیب و غریب و برخی ممکن است بگویند کمی هیپسترشان معروف بودند، سریع روی آن می‌پریدند - یا اگر ترجیح می‌دادید روی آن راه می‌رفتند.

از سال 2015، جستجو در اینستاگرام برای برچسب "pdxcarpet" 42000 نتیجه را به همراه داشت (طبق این مقاله در Curbed) و چندین فرد مبتکر وارد عمل شدند.

دوچرخه سواران مشتاق جولی کراسنیاک و جرمی دان در سال 2013 چند جوراب دوچرخه سواری با الگوی PDX چاپ کردند - چیزی که آنها فکر می کردند ممکن است جدید باشد منفجر شد و مردم برای مطالب بیشتر فریاد زدند. آنها به قدری موفق بودند که این زوج در واقع توانستند بودجه فروشگاه خود، The Athletic را تأمین کنند، که هنوز هم فعال است.

خود فرودگاه شروع به فروش کالاهایی با مضمون فرش مانند تی‌شرت، موش، چتر کرد - حتی یک IPA توسط آبجوسازی‌های محلی Rogue (متاسفانه دیگر در دسترس نیست). بسکتبالیست دیمیان لیلارد از پورتلند تریل بلیزرز (که ظاهراً شخصیت ورزشی مورد علاقه شهر است) در واقع مربیانی با الگوی فرش PDX منتشر کرد.

متأسفانه، همه چیز باید به پایان برسد - پس از 23 سال، در سال 2013، فرش کنده شد و با طرحی مدرن تر، اما (تا کنون) کمتر مورد علاقه جایگزین شد.

اما فرش نمادین برای همیشه از بین نرفته است. مانند قطعات دیوار برلین، قابل جمع آوری شده است - بله، شما هم اکنون می توانید یک قطعه از فرش را داشته باشید! از طریق پروژه فرش PDX به همراه محصولات متعددی که در بالا ذکر شد، آن را به عنوان حصیر یا قاب روی دیوار خود بخرید.
قالیشویی در صالحیه بهارستان

هتل DragonCon و The Marriot

DragonCon در میان تیپ‌های عصبی به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای «کازپلی» شناخته می‌شود - یعنی لباس پوشیدن به عنوان شخصیت‌ها در لباس‌های سرگرم‌کننده. همچنین به دلیل رویکرد منحصر به فرد "mashup" خود در بازی cosplay شناخته شده است.

در حالی که در دیگر رویدادهای سبک کامیک کان، افراد با لباسی نسبتاً نزدیک به مواد اولیه خود ظاهر می شوند - شما لباس های قابل تشخیص جوکر، مرد عنکبوتی، استورم تروپرز و غیره را در Dragoncon خواهید دید، کاپیتان اسپایدرمن، دارث ویدر صورتی را در کت و شلوار فانتزی و Optimus Prime با الهام از TARDIS.

در این روحیه بود که هریسون کریکسا از Volpin Props به Dragoncon 2013 نزدیک شد. او و دوستانش تصمیم گرفتند برای خود لباس های استتاری بسازند، اما لباس هایی که برای محیط واقعی آنها مناسب باشد - هتل Marriott Marquis، آتلانتا.

در آن زمان، هتل دارای یک فرش بسیار متمایز بود که توسط Couristan Inc طراحی شده بود و کریکس لباس‌هایی را بر اساس این الگو خلق کرد.

عکس‌های به‌دست‌آمده تبدیل به یک حس ویروسی در Reddit شد و در بین دیگر اعضای DragonCon محبوب شد - تا سال 2015، "فرقه ماریوت فرش" به بخشی از رژه DragonCon (که در صورت تمایل می‌توانید در آن ثبت نام کنید) با لباس‌ها تبدیل شده بود. ، زره ها، چنگک های ابرقهرمانی و حتی اتومبیل ها و ون ها همگی با یک طراحی غیرقابل انکار تزئین شده اند.

اما این همه را نداردخود کینگ از آنچه که به عنوان برداشت بیش از حد روشنفکرانه کوبریک از مطالب منبع خود می‌دید، و از تغییرات متعددی که در داستان ایجاد شده بود، ناراضی بود - با این وجود، این داستان به عنوان یک شاهکار فیلمسازی در تاریخ ثبت شد.

کوبریک و تیمش که مشهور و وسواس و تمرکز بر جزئیات بودند، تمام جنبه‌های صحنه، هتل پیش‌بینی Overlook را مدیریت کردند. و یکی از قابل تشخیص ترین ویژگی های این خانه خالی از سکنه؟ فرش.

با تشکر از Film and Furniture (وبلاگ عالی که مقالاتی را که در فیلم‌ها نمایش داده می‌شوند و به فروش می‌رساند) منشأ این الگو - که مدت‌ها راز باقی مانده بود - فاش شد. فردی که مسئول این طراحی تاریک، واضح و کمی ناراحت کننده بود، دیوید هیکس بود - همان دیوید هیکس که به Crucial Trading در دهه 1980 شکست بزرگی داد.

هیکس که یک طراح داخلی برای افراد ثروتمند و خوب بود، پشت بسیاری از نقوش چشم نواز بود - این طرح خاص به نام "هیکس شش ضلعی" شناخته می شود و برای کاغذ دیواری، مبلمان و پارچه استفاده می شد.

فرش نمادین درخشش

فرش نمادین در درخشش -تصویر موجود در فیلم و مبلمان
اگرچه فرش واقعی در Shining به احتمال زیاد یک ماکت است نه اصلی از هیکس (خود او به یاد نمی آورد که کوبریک یا تیمش با او تماس گرفته باشند)، اما بسیار نزدیک به الگوی «رسمی» هیکس بود.

اگرچه این فرش مانند فرش PDX یا Marriott یک «فرقه» نیست، اما به لطف طرفداران کوبریک، که به اندازه موضوع خود وسواس دارند، به جایگاه فرقه دست یافته است. فیلم مستند «درخشش»، «اتاق ۲۳۷»، تئوری‌های مختلف درباره فیلم و جزئیات پنهانی را در نظر می‌گیرد که به نظر می‌رسد از آنها حمایت می‌کند.

به عنوان مثال، کوبریک مجذوب شطرنج بود و به نظر می‌رسد که طرح فرش منعکس کننده یک صفحه شطرنج شش ضلعی است - تحلیل‌های عمیق‌تری وجود دارد که در حال حاضر از آنها صرفنظر می‌کنیم، اما کوبریک-فرش-در-درخشش/">می توانید در مورد آنها اینجا بخوانید.

و به لطف ظاهر نمادین آن در The Shining، این فرش به قطعه ای از تاریخ سینما تبدیل شده است، حتی در فیلم های دیگر به عنوان ادای احترام ظاهر می شود. در داستان اسباب‌بازی‌های پیکسار، به طرز ماهرانه‌ای در خانه همسایه ترسناک و شکنجه‌گر اسباب‌بازی، سید قرار می‌گیرد.

متأسفانه ما نمی توانیم فرش را خودمان بفروشیم، زیرا Film and Furniture دارای مجوز انحصاری برای تولید این الگوی خاص است، اما شما همچنان می توانید آن را خریداری کنید.

و مانند فرش PDX، به اقلام متعددی مانند لباس، شلوار لی، تی شرت، فنجان، زیر لیوانی و... جوراب ختم شده است. حدس بزنید چه کسی جوراب ها را می سازد؟ کسی نیست جز دوستان قدیمی ما از پورتلند، The Athletic!

بنابراین، سه فرش وجود دارد که برای خودشان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند - شاید فرش‌های معمولی و خانگی ما چنین داستان‌های وحشی نداشته باشند، اما هنوز هم می‌توانند برای ما اهمیت زیادی داشته باشند و نحوه درک ما از خانه‌مان را تغییر دهند. علاوه بر این، تعداد زیادی فرش با طرح‌های جالب در دسترس هستند که چشم‌ها و تخیل را به خود جلب می‌کنند - می‌توانید در اینجا به برخی از آنها نگاهی بیندازید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.