دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
بنتلی، رولکس، لویی ویتون به ترتیب لوکس صنایع خودرو، ساعت و مد هستند. محصولات آنها برجسته، چشمگیر هستند و به خوبی ساخته شده اند. پس تجملات صنعت فرش چیست؟ این همان چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، اما ابتدا اجازه دهید بنتلی را مورد بحث قرار دهیم – چه چیزی آن را لوکس می کند.
قالیشویی
شباهت های ماشین های لوکس و فرش
با کمتر از یک پنجم قیمت بنتلی 200000 دلاری خود، می‌توانید تویوتایی تهیه کنید که ممکن است عمر بیشتری داشته باشد. مطمئناً دوام برای خودروی لوکس شما مهم است، اما حقیقت این است که دارندگان بنتلی می‌دانند که می‌توانند خودرویی با دوام مشابه با قیمت بسیار ارزان‌تری تهیه کنند و برایشان اهمیتی ندارد.

مردم برای توجه بیشتر به جزئیات، ویژگی‌های اضافی و شاید مهم‌تر از همه به این دلیل که چشمگیر هستند، برای خودروهای لوکس هزینه بیشتری می‌پردازند. تجمل لزوماً نباید بادوام‌ترین باشد، و قطعاً نباید ارزان‌ترین باشد—شما انتظار دارید تجمل هزینه داشته باشد. چه فرش باشد چه ماشین، فقط باید قابل توجه باشد.

مجلل ترین نوع فرش
یک تفاوت بین فرش لوکس و سایر اقلام لوکس وجود دارد: برند با فرش مهم نیست. هیچ طراح لوگوی خود را چاپ نمی کند یا نام خود را روی فرش امضا نمی کند، بنابراین تنها چیزی که واقعاً مهم است این است که فرش از چه چیزی ساخته شده است و کاردستی آن است.

اگر مجلل ترین فرش را می خواهید، فرش پشمی می خواهید.

چرا پوست گوسفند یک کالای لوکس است؟
گوسفندان کمی می دانند، خز آنها دارای ویژگی هایی است که هر فرش دست ساز را حسادت می کند. در اینجا لیستی از ویژگی هایی وجود دارد که پشم را از متوسط ​​به نخبه می برد:

کاملا طبیعی. این ناگفته نماند، اما مزایای بیشتری از آنچه شما ممکن است تصور کنید ارائه می دهد. نه تنها برای محیط زیست مفید است، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است. فرش های جدید بدون گاز نوعی آلودگی داخل ساختمان هستند و این می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. فرش‌های پشمی مواد شیمیایی زیادی که باعث این مشکل می‌شوند ندارند، بنابراین ریه‌های شما با هوای تازه ناز می‌شوند.



دوام. قبلاً در مورد این صحبت کردم که چگونه اقلام لوکس نباید بادوام ترین باشند، اما هنوز هم انتظار دارید که خوب ساخته شوند و برای مدت طولانی دوام بیاورند. فرش پشمی متناسب با این قالب است و در واقع ممکن است در برخی مواقع بادوام ترین فرش باشد.

عایق عالی بسیاری از افرادی که عاشق فرش هستند، آن را اینگونه توصیف می کنند که خانه خود را بیشتر شبیه یک خانه می کند. فرش عایق‌هایی را فراهم می‌کند که زیر پا را گرم می‌کند و از صدای پژواک خالی که گاهی اوقات در کف‌های سخت تجربه می‌شود خلاص می‌شود. پشم همه اینها را بهتر از هر فرش دیگری در بازار انجام می دهد.



مقاوم در برابر آتش. هر فرشی که به طور بالقوه می تواند جان شما را نجات دهد قطعاً یک لوکس است. انصافاً، پشم آتش را متوقف نمی کند، اما نقطه ذوب بالاتری نسبت به فرش های دیگر دارد. این بدان معنی است که شعله باید کمی بیشتر یا بیشتر کار کند تا پشم را ذوب کند. این احتمالاً برای بسیاری از افراد تأثیری نخواهد داشت، اما این موارد کوچک هستند که اهمیت دارند.

خود پاکسازی. پشم خود را شستشو نمی دهد، اما به طور طبیعی در برابر لکه ها مقاومت می کند و روغن ها را دفع می کند. می دانید چه می گویند، پیشگیری بهترین دارو است. پوشش مومی پشم، به نام لانولین، به آن مقاومت طبیعی در برابر لکه و روغن می‌دهد، بدون اینکه پوشش‌ها/مواد شیمیایی اضافه‌شده‌ای که بسیاری از فرش‌های دیگر به آن نیاز دارند، داشته باشد.



دافع کنه. اگر صحبت از لانولین شد، مایت های گرد و غبار را نیز دفع می کند. آنها پوشش مومی را دوست ندارند. یک امتیاز عالی برای مبتلایان به آلرژی.

سایر علائم لوکس فرش.
این ساده است: فقط آن را خراب نکنید. منظور من این است که فرش پشمی لوکس است، اما شما باید مطمئن شوید که سایر فاکتورهای عملکردی هم سطح هستند. اگر فرش پشمی با تراکم کم تهیه کنید، فرش لوکسی نیست. اطمینان حاصل کنید که اعداد با هم جمع می شوند زیرا برخی از تولیدکنندگان پشم، پشت فرش را سنگین می کنند، بنابراین وقتی نمونه ای را برمی دارید، احساس می کنید که پشم بیشتر از مقدار واقعی است.

بالشتک لوکس
اگر می خواهید یک فرش لوکس داشته باشید، می توانید از آن حمایت لوکس نیز بکنید. این به معنای بالشتک لوکس است. با یک پد لاستیکی دال، یا احتمالاً یک لنت جوت یا فیبر سنگین بروید. این به فرش پشمی شما اجازه می دهد تا به حداکثر پتانسیل خود برسد.

سخنان فراق کاپیتان!
پس هزینه همه اینها چقدر خواهد بود؟ زیاد. و قرار است اینطور باشد (اگر این موضوع باعث ناراحتی شما می شود، ممکن است فرشی بخواهید که ارزش خوبی دارد). شما برای "چیزهای کوچک" هزینه می کنید - همان توجهی که از رولکس خود انتظار دارید به جزئیات. شما بهترین ها را می خواهید؟ فرش پشمی به اضافه لاستیک دال. ساینت منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.