یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳
شامپو کردن فرش یک راه عالی برای تمیز کردن عمیق تر از جاروبرقی است و طول عمر فرش شما را افزایش می دهد. قبل از شامپو کردن، مبلمان را از اتاق خارج کنید، با احتیاط جاروبرقی بکشید و لکه ها را از بین ببرید. دستگاه را با مقادیر مناسب آب و صابون پر کنید. شامپو را به صورت الگویی در سراسر اتاق اجرا کنید، مطمئن شوید که به آرامی حرکت می کند. به زمانی که مخزن آب کثیف پر است توجه کنید. پس از شامپو زدن، خوب است دستگاه را یک بار دیگر با آب سرد و بدون صابون روشن کنید. همیشه قبل از قرار دادن مبلمان و راه رفتن روی آن، بگذارید فرش کاملا خشک شود.

مقالات کاربردی

قسمت
1
تمیز کردن اتاق
تصویر با عنوان شامپو یک فرش مرحله 1
1
تمام مبلمان را جابجا کنید. هر زمان که فرش‌هایتان را شامپو می‌زنید، در صورت امکان، تمام مبلمان را به‌طور کامل از اتاق خارج کنید. اگر نمی توانید آن را از اتاق خارج کنید، همه آن را به یک طرف اتاق منتقل کنید. حداقل، هر تکه کوچک مبلمان را جابجا کنید و هر درهم و برهم دیگری را از اتاق پاک کنید.[1]
اگر مبلمان بزرگی دارید که جابجایی آنها دشوار است، تصمیم شماست که آنها را در اتاق بگذارید. اگر مبلمان را در اتاق بگذارید، شامپو زدن سخت‌تر می‌شود، زیرا باید اطراف آن کار کنید.
اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید مبلمان بزرگ را جابه‌جا کنید، می‌توانید مربع‌هایی از فویل آلومینیومی، بلوک‌های چوبی یا فیلم پلاستیکی را در زیر پاها یا پایه قرار دهید تا در هنگام شامپو کردن از آنها در برابر آب محافظت کنید.
تصویر با عنوان شامپو فرش مرحله 2
مطالب پیشنهادی
اتاق را کاملاً جاروبرقی بکشید. شامپوهای فرش دارای ویژگی جاروبرقی هستند، اما برای مکیدن آب و ذرات کوچک کثیفی هستند. با جاروبرقی اتاق، کثیفی‌ها، موها و گرد و غبار بزرگ‌تر پاک می‌شود و فرش آماده شامپو می‌شود. همچنین فرش را پف می کند که شامپو زدن را موثرتر می کند.[2]
از آنجایی که تلاش بیشتری برای شامپو زدن دارید، کمی بیشتر از حد معمول جاروبرقی بکشید. در خطوط مستقیم به بالا و پایین اتاق بروید و سپس ست دیگری را انجام دهید که متقاطع ست اول است.
در حین جاروبرقی، به دنبال لکه هایی باشید که قبل از شامپو زدن نیاز به درمان دارند. یک یادداشت چسبناک یا نشانگر از نوعی در محل قرار دهید تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.
تصویر با عنوان شامپو فرش مرحله 3
3
لکه های خاصی را که پیدا می کنید درمان کنید. با یک لکه بر روی فرش، هر لکه را اسپری کنید و اجازه دهید پاک کننده طبق دستور عمل کند. اگر می گوید با یک حوله مرطوب آن را پاک کنید، این کار را انجام دهید. اگر می گوید آن را رها کنید و بگذارید شامپوساز آن را بردارد، این کار را انجام دهید. برخی از لکه ها ممکن است به چیزی غیر از پاک کننده لکه نیاز داشته باشند.[3]
برخی از شامپوهای فرش برای لکه های سخت طراحی شده اند، بنابراین ممکن است نیازی به استفاده از لکه بر نداشته باشید.

قسمت
2
پر کردن شامپو
نوشته های بیشتر کلیک کنید

مطمئن شوید که می دانید دستگاه چگونه کار می کند. اگر شامپو نو است یا آن را اجاره می کنید، دستورالعمل استفاده را بخوانید. اگر دستورالعملی وجود ندارد، حداقل دستگاه را بررسی کنید تا قطعات، دکمه ها و تنظیمات مختلف را ببینید. قالیشویی ها انواع مختلفی دارند و به روش های مختلفی کار می کنند. این مهم است که بدانید مال شما چگونه کار می کند.
برخی از شامپوها اگر آنها را مانند جاروبرقی به جلو فشار دهید کار می کنند، اما بسیاری دیگر نیاز دارند که به سمت عقب راه بروید و شامپو را همراه خود بکشید. اگر سعی کنید از شامپو به روشی غیر از طراحی آن استفاده کنید، فرش شما تمیز نمی شود.
برای یادگیری موثرترین روش استفاده از شامپوی خاصی که دارید، آموزش های آنلاین را جستجو کنید.
قبل از اینکه ماشینی را اجاره یا خریداری کنید، کمی تحقیق کنید تا بفهمید آیا توسط مؤسسه فرش و فرش (CRI) تأیید شده است یا خیر، که تضمین می‌کند دستگاه به خوبی کار می‌کند و به طور مؤثر فرش‌ها را تمیز می‌کند. مهم است که از ماشینی استفاده کنید که به خوبی کار می کند، زیرا احتمالاً فرش خود را اغلب تمیز نمی کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.