دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
فرش‌های گرد در حال حاضر بسیار محبوب هستند، زیرا می‌توانند فوراً محیطی راحت‌تر ایجاد کنند، ما دوست داریم که چگونه یک فرش گرد در اتاق خواب زیر استفاده شده است. با این حال، تمیز کردن فرش ممکن است در لیست کارهای نظافت منزل قرار نگیرد. ما اکیداً توصیه می‌کنیم که فرش‌ها را به‌طور مرتب تمیز کنید، زیرا می‌تواند به طور قابل توجهی عمر فرش‌های خانه شما را افزایش دهد، پس چگونه می‌توانید آن‌ها را به بهترین شکل خود نگه دارید؟ برای آشنایی بیشتر با نحوه صحیح تمیز کردن فرش، ادامه مطلب را بخوانید.



فرش گرد - نحوه تمیز کردن فرش



تمیز کردن فرش به درستی
شستشوی فرش گاهی اوقات آنطور که باید انجام نمی شود. تمیز کردن فرش ها می تواند جان تازه ای به فرش قدیمی بدهد یا فرش جدید را برای مدت طولانی تری زیبا نگه دارد. مراحل زیر را دنبال کنید، اما همیشه به دستورالعمل های ارائه شده با فرش خود مراجعه کنید.

آنچه شما نیاز خواهید داشت
قبل از شروع، به یک سطل تمیز و یک برس نرم یا یک اسفنج نیاز دارید. شما همچنین به یک شامپو فرش یا مواد شوینده ملایم و مقداری آب نیاز دارید. سعی کنید یک روز خشک را انتخاب کنید تا بتوانید تمیز کردن را روی یک نیمکت یا دیوار بیرون انجام دهید.

ابتدا جاروبرقی بزنید
فرش را از دو طرف به خوبی جاروبرقی بکشید تا کثیفی های سست و سایر ذرات پاک شوند. اگر حیواناتی در خانه هستند، ممکن است لازم باشد از ضمیمه برس استفاده کنید. برای طراوت بیشتر، می توانید قبل از جاروبرقی روی فرش، جوش شیرین بپاشید.

محلول تمیز کننده
اگر از شامپو فرش مارک دار استفاده می کنید، دستورالعمل های روی بطری را هنگام مخلوط کردن دنبال کنید. از طرف دیگر، یک سرش خوب از مواد شوینده ملایم در یک سطل آب گرم این کار را انجام می دهد.

تست رنگ
اگر در حال تمیز کردن فرش رنگی هستید، باید مطمئن شوید که رنگ آن پخش نمی شود. محلول تمیز کننده خود را در گوشه ای (یا جایی نزدیک به لبه فرش های گرد) آزمایش کنید.

تمیز کردن
اسفنج یا برس خود را در محلول آغشته کنید و کف کفی روی سطح فرش خود ایجاد کنید. سپس باید حداقل پنج دقیقه بگذارید تا کف شروع به از بین بردن کثیفی کند.

شستشو
برای اطمینان از اینکه هیچ محلول تمیز کننده ای در فرش باقی نمانده است، باید آن را با آب سرد تمیز بشویید. برای این کار می توانید از لوله شلنگی، سطل یا آبخوری تمیز استفاده کنید.

خشک کردن
اگر از جاروبرقی مرطوب/خشک دارید استفاده کنید یا به آرامی با یک پارچه تمیز و خشک آن را پاک کنید. این کار آب اضافی را از بین می برد. هنگام خشک شدن، فرش را صاف بگذارید و اجازه دهید ابتدا سطح آن کاملا خشک شود. سپس آن را برگردانید تا قسمت زیرین آن خشک شود. گرمای ملایم یک بخاری فن دار یا رادیاتور قابل حمل می تواند کمک کننده باشد.

دوباره جاروبرقی بزنید
بخش آخر این فرآیند، جاروبرقی مجدد فرش است. از طرف دیگر، آن را با برس نرم خود زنده کنید. فرش شما اکنون باید به خوبی نو باشد!

شستشوی فرش در تهران

فرش از کارشناسان
اینجا در Carpet Connection، ما به دانش و تجربه خود می بالیم. تیم دوستانه ما بیش از 25 سال است که طیف گسترده ای از کفپوش ها را برای مشتریان خود تهیه و نصب می کند. ما طیف گسترده ای از فرش های بزرگ، کوچک، مستطیلی و گرد را برای روشن کردن هر نوع فضایی ارائه می دهیم. خواه رنگ معاصر باشد یا راحتی کلاسیک، فرش می تواند به اتاقی جان ببخشد. امروز در مورد بهترین فرش برای خانه خود با تیم دوستانه ما صحبت کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.